Voksne

Kiropraktikk for voksne

Rådgivning

I tillegg til å utføre behandling gir A. Didriksen Førde Kiropraktorsenter deg råd om holdning, kosthold og livsstil for å bedre din generelle helse. Våre behandlinger tilpasses alltid den enkelte og omfatter blant annet:

• Kiropraktisk justering
  • Tøyninger
  • Muskel-og bløtvevsteknikker
  • Råd og veiledning om fysisk aktivitet, kosthold og livsstil

Ved en kiropraktisk justering frigjøres et låst ledd ved en hurtig og presis bevegelse. Dette fører til en bedring av bevegelsen i leddet, en umiddelbar avspenning av overspent muskulatur, og ikke minst har behandlingen en smertestillende effekt. En kneppelyd høres ofte i forbindelse med en kiropraktisk justering.

Behandlingsmetoden er dokumentert trygg og effektiv. Det er normalt med lette, forbigående reaksjoner etter kiropraktorbehandling, som lokal ømhet, stølhet og tretthet. Risikoen for alvorlige komplikasjoner er minimal, og behandlingen er dokumentert trygg og effektiv.

Leddjustering / manipulasjon:

• Traksjon og tøying
  • Trykkbølge, nåler, terapi-master, holdningsvurdering og biomekaniksk vurdering
  • Egentiltak (øvelser, trening), er alt vanlig i behandling og oppfølgings- tiltak.

Vanlig:

• Korsrygg (uten og med smerteutfall til bekken og/eller ben (50 %)).
  • Nakke (uten og med hodeverk/svimmelhet, smerteutfall arm og skulderblad (20 %)).
  • Brystrygg (uten og med plager til nakke, bryst, skulderblad og mot bekken (10 %)).
  • Annet; 20 %

Vi har ca 70 % kroniske lidelser og 30 % akutte og SUB akuttpasienter.

Kontakt oss

Har du behov for en time eller spørsmål knyttet til et problem, ta gjerne kontakt med oss på telefon eller e-post, så kommer vi raskt tilbake til deg.

Sentralbord:  57 72 09 45

Vakttelefon: 90 62 82 86